Wednesday 17 October 2012

WED PREP: BRIDESMAID OUTFIT

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera,

Bercerita mengenai bridesmaid pulak ye!he...Knp perlu ada bridesmaid?Bridesmaid ni biasanya org putih punya stail la,tp nye kita ni org Melayu biasa la kn,nak ngikot jugak.Selagi xsalah dari sisi agama,boleh je benda tu.Bridesmaid atau gadis pengiring pengantin *betol ke ni dalam bm nye?haha.. biasanya terdiri dari kalangan teman2 rapat pengantin perempuan.Sapa2 yg terpilih jadi bridesmaid aku tu maknanya korg bestfriend aku la.*yang lain bestfriend jugak,tp xmampu nak support semua.sobsobsob..T_T maaf ye kawan2,korg tetap bestfriends aku jugak dunia akhirat~

Actually kain pasang utk bridesmaid aku dah beli kat Jakel bln 7 haritu,time diorg wat sale gile2.Beli 7 pasang,then tetiba kira balik 3 pasang tak cukup.Weekend baru ni aku g balik Jakel Sg. Petani,kain yang aku nak bli dah hbs.Kaler len je ado.wuaaa~suprisingly mmg harga dah naik hari tu.Fuhh!Alhamdulillah,pergi beli time sale.^_^

Cari kat Gulatis pon xde design sama,kaler yg nak dah hbs.So,semlm pergi ke Kamdar dgn housmate,cari lagi kain pasang tu.Malangnya,tak de jugak pattern yang aku nak.sedey.So,aku decide beli je kain satin silk kosong utk 3 pasang lagi tu.Kaler mustard yellow gitew,yg design sebelum ni pon tanah dia kaler mustard yellow.Ok la,no choice!o_O 

Jom cuci mata tgk bridesmaid dress/outfit dr Mr.Google:





ini namanya mustard yellow ye kawan2.he..


Yang bawah ni contoh bridesmaid dress same color with bride,tak cantik kn?Sbb bride xmenyerlah and tenggelam.Tips utk outfit bridesmaid: Cari kaler baju yg kontra dgn bride. ^_^

Which one is the bride?-_-' owh,the one with the veil!
Bridesmaid ni byk tugasannya nnt.Bukan saja2 je weh aku bg korg baju free tu!hahahaha..Ada yg kena jg guestbook corner,runner,peneman masa photoshoot dan segala2nya lah!Tapi diorg ni aku dah leh bajet boleh buat kerja,sbb tu aku pilih diorg. ^_^

Pesanan penaja: Bridesmaid omputih kat ats ni sah2 mmg xtutup aurat ye kawan2!jgn tiru ini gaya,bridesmaid  aku nnt kena tutup aurat dgn sempurna okeyh.Dan aku percaya kawan2 aku yg bakal jadi bridesmaid nnt,menutup aurat dgn sempurna.^_^ Majlis yg diberkati mestilah  tidak diiringi dgn benda2 yg Allah tak suka,ye tak gitu?he..

Love,
Cik Nad
012-9524408

3 comments:

  1. Hye Nad
    Follow u balik ...

    Bridesmaid iera colour pastel brownish gitu ...
    yup2 ..yg penting diowg ni sume kna wat keje ..
    hahahahah ...xlh kalahkn pengantin yg nk catwalk sana cni ...
    ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..itu sudah semestinya.kita kan raja sehari that day.nama pon raja sehari kn?he..tp confirm pengantin la paling penat aritu.huhu..be prepare mentally and physically.sbb tu bridesmaid ni sgt2 dihargai jasa diorg.:)

      Delete
    2. yup2 ..
      janji sume happy , kita pon happy ...
      (^_^)

      Delete

Lovelies comment: