Tuesday 2 October 2012

PB:1 SIZE BERKURANGAN

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera,

Ok,entry kali ni nad nk bercerita sikit pasal size baju. Sebenarnya dah lama nk cerita,tp asek postpone2,sampai la ke hari ni.he..*suka sgt bt kerja bertangguh!adeyh~ -_-"

Alkisahnya bermula apabila saya sgt suka dgn jubah2 dari koleksi ilovely.Owh,sgt byk kt butik2 baju di penang ni. So,startla membuat koleksi jubah cotton ini. Size jubah biasanya distandardize *mcm nk standardize solution je..haha.. Size dlm angka genap seperti 38,40,42,44 & etc..

Nad biasa beli size 42.huhu..T_T besar kan?sbb apa?sbb ak ni mmg boolat~gagagaga..Kalo bli baju kurung siap pon akn beli size 42,mmg xlepas la kalo bli size 40.sedey lagi!hahaha..Then,pada suatu hari mak ckp,  'Along,nnt kenduri kawen mardhiah awk blik la.'Tp ak jawab,'Cuti dah xde ni mak,cena nk balik..huhu..' Dgn selamba mak ak jwb balik,'Haa,xbalik la,nnt kenduri awk xde org nk dtg.' GULP!dgn pantas aku ckp,'Yela,along balik la.balik kerja ni along teros g bli tiket bas..' Ok,kalo mak dah ckp gitu,korg jgn la nk melawan.sob..sob..*Syurga di bwah telapak kaki ibu*syahduuu~

Balik mlm tu jugak,tp sebelum balik sempat singgah kt Tesco Seberang Jaya nk beli baju utk kenduri tu. Aim baju/jubah kaler biru,kena ikot tema la beb..he..Usha2 baik punya kt butik yg selalu p tu,nmpk ade jubah ilovely baru.Ok,cun,cantik.Try size 42,tetiba rasa pelik....Apa yg pelik nye?Yang peliknya sbb jubah tu rasa longgar.hahahhaha..Aku pon senyum2 kambing dlm fitting room tu sorg2..kahkah..'Ok,kak,saya nk try size 40'.Ceh,bajet size 40 tu kecik sgt..haha..Test2,tup2 muat!hahaha..Ok,ini mcm mustahil sbb dulu2 mmg try 40 xpernah lepas,kali ni lepas!huahuahua...ALHAMDULILLAH!see,nmpk sgt brt dah turun,bdn dah kecik..kihkih..

Nnt aku tempek gambor size jubah tu.Lupa nak snap,jubah 40 je yg ade kt cni,yang size BESAR ade kt kuantan.haha..bajet xnk pakai dah la tew size 42.kihkih... Skng ni target utk turunkan 1 size lagi iaitu size 38.Tak sabar!! ^_^ Let's just keep right on rolling!! ^_^ Dgn bantuan corset PREMIUM BEAUTIFUL ini,aku berjaya turunkan berat badan & reshape balik badan. 



Sapa yang nak rasa 'pengecilan' badan tu,boleh contact aku kt nombor bwh ni:

012-9524408
ciknadpb@gmail.com

salam kasih & sayang,

CIK NAD

No comments:

Post a Comment

Lovelies comment: